Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2016

Ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες και οι Καταλήψεις


Έχω αναφέρει ότι ο κομμουνιστής Κολομβιανός και νομπελίστας συγγραφέας Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες μετέφερε γράμματα του Πάμπλο Εσκομπάρα στον Φιντέλ Κάστρο. Τα γράμματα προφανώς αφορούσαν την μεταφορά της κόκας του Εσκομπάρ στο Μαϊάμι.

Όπως όμως θα διαβάσετε στο πολύ μεγάλο κεντροδεξιό Αμερικανικό National Review, ο Μάρκες δεν ήταν ένας απλός ταχυδρόμος του Εσκομπάρ και του Κάστρο. Ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες ήταν ένα καρφί του Κάστρο.

Το άρθρο γράφει για την ζωή του Μάρκες στην Κούβα, όπου ζούσε σε βίλες με έφηβες ερωμένες, και κυκλοφορούσε με Μερσεντές που του παρείχε ο Κάστρο.

Αναφέρει ένα περιστατικό, όπου ένας καλλιτέχνης πλησίασε τον Μάρκες και του έδωσε κάποια έργα του, πολιτικού περιεχομένου, ώστε να τα βγάλει από την Κούβα, και Μάρκες τον κάρφωσε στην αστυνομία με αποτέλεσμα να μείνει στην φυλακή για 15 χρόνια λόγων των αντικυβερνητικών του έργων.

Θυμάμαι πριν πολλά χρόνια, όταν είχα διαβάσει το “100 Χρόνια Μοναξιάς”. Δεν θυμάμαι τίποτα από το βιβλίο. Θυμάμαι απλά ότι μου άρεσε γιατί ήταν υποχρεωτικό να σου αρέσει. Δεν επιτρεπόταν στην Ελλάδα να μην σου αρέσει το 100 Χρόνια Μοναξιάς. Που να ξέρω κι εγώ ο φουκαράς γιατί ήταν υποχρεωτικό να μου αρέσει? Ήταν υποχρεωτικό να μου αρέσει και μου άρεσε.

Που να ξέρω ο φουκαράς? Εγώ καταλήψεις έκανα. Μας ξεσήκωνε το ΚΚΕ να κάνουμε καταλήψεις για να ρίξουμε τον Μητσοτάκη. Δεν ήμουν φυσικά στο ΚΚΕ. Αλλά στις καταλήψεις περνούσαμε πραγματικά φίνα. Αν δηλαδή είχα ένα μαγικό ραβδάκι και μπορούσα να αλλάξω το παρελθόν, θα σταματούσα τις καταλήψεις αφού αποφοιτήσαμε εμείς. Περνούσαμε πραγματικά φίνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου