Σάββατο, 6 Φεβρουαρίου 2016

Αυστραλία VS Κίνα

Μέχρι τώρα η Αυστραλία εμφανίζεται διστακτική στο να στηρίξει τις ΗΠΑ στο θέμα της Νότιας Κινεζικής Θάλασσας, της οποίας τον έλεγχο διεκδικεί η Κίνα με στρατικοποίηση βραχονησίδων που βρίσκονται εντός των ΑΟΖ άλλων χωρών. Ο λόγος είναι ότι η Κίνα είναι μακράν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας Αυστραλέζικων πρώτων υλών, με 95 δις δολάρια εισαγωγές ετησίως, με την Ιαπωνία να βρίσκεται στην 2η θέση και την Νότια Κορέα στην 3η, την Ινδία στην 4η , και το Χονγκ Κόνγκ στην 5η.
  


Στον παρακάτω χάρτη βλέπετε ότι η Αυστραλία δεν έχει ιδιαίτερα μεγάλα συμφέροντα στην Νότια Κινεζική Θάλασσα και στα Στενά Malacca, ανάμεσα από τα οποία περνάει το 40% περίπου του παγκοσμίου εμπορίου, όπως μπορείτε να διαβάσετε στο Reuters. Βλέπε  “Malacca Strait is a strategic 'chokepoint”, Μάρτιος 2010.

Χάρτης 2



Αντιθέτως από τα στενά αυτά περνάει το 80% του πετρελαίου που εισάγει η Κίνα, και το 90% των εισαγωγών της Ιαπωνίας, αλλά και το πετρέλαιο του Περσικού Κόλπου που κατευθύνεται προς τις ΗΠΑ.

Χάρτης 3



Οι Αυστραλοί όμως είναι πολύ ενοχλημένοι γιατί οι Κινέζοι προκαλούν ολοένα και περισσότερο τις περιπολίες των Αυστραλών στην Νότια Κινεζική Θάλασσα, κάτι που δεν επιτρέπεται από το Διεθνές Θαλάσσιο Δίκαιο. Βλέπε άρθρο Diplomat, με τίτλο “Nearly All' Australian Patrols in South China Sea Are Challenged by China”, του Φεβρουαρίου 2016.

Υπάρχει λοιπόν μία συζήτηση στο εσωτερικό της Αυστραλίας, με κάποιες φωνές να λένε ότι η Αυστραλία θα πρέπει να πιέσει την Κίνα στο πλευρό των ΗΠΑ στο θέμα της ελεύθερης ναυσιοπλοίας στην South China Sea, και με κάποιες άλλες φωνές να λένε ότι η Αυστραλία δεν έχει σημαντικά συμφέροντα στην Νότια Κινεζική Θάλασσα, και δεν θα πρέπει να διακινδυνεύσει τις καλές της σχέσεις με την Κίνα.




Άρθρα

Australia’s Exports”

 “Malacca Strait is a strategic 'chokepoint”, Μάρτιος 2010
3η, 4η, 5η, 6η και 7η Παράγραφος
The 900-km long (550 miles) Malacca Strait links Asia with the Middle East and Europe, carrying about 40 percent of the world's trade. More than 50,000 merchant ships ply the waterway every year.
About 3.3 million barrels per day (bpd) of Middle East crude passed through the strait and to Japan last year. Middle East crude accounts for 90 percent of Japan's total imports.
- The route has also become a major concern in recent years for China as the regional power widens its search for energy resources to feed a growing economy.
- The narrow and congested waterway is becoming increasingly important strategically to Beijing, with nearly 80 percent of China's crude oil imports passing through it from the Middle East and Africa.
- At least 15 million bpd of oil flow through the Malacca Strait from the Middle East Gulf and West Africa, comparable to the 17 million bpd that flow via the Strait of Hormuz, the U.S.

“Nearly All' Australian Patrols in South China Sea Are Challenged by China”, του Φεβρουαρίου 2016

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου