Τετάρτη, 6 Ιανουαρίου 2016

Κίνα - Ταϊλάνδη

Η Ταϊλάνδη είχε τελευταία πολύ καλές σχέσεις με τις ΗΠΑ και προβληματικές με την Κίνα, αλλά τον Μάιο του 2015 ο στρατός έκλεισε το κοινοβούλιο. Βλέπε παρακάτω άρθρο της Guardian “Thai junta dissolves senate as army tightens grip”, Μάιος 2015. Αυτό δημιούργησε προβλήματα στις σχέσεις ΗΠΑ-Ταϊλάνδης. Βλέπε παρακάτω άρθρο του Diplomat “US-Thailand Relations on a Razor’s Edge”, Αύγουστος 2015.

Στην συνέχεια ο στρατός μετέφερε την Ταϊλάνδη στην σφαίρα επιρροής της Κίνας. Φυσικά από τους κνίτες των ΜΜΕ δεν θα ακούσετε τίποτα. Η Κίνα φημίζεται για την προσήλωση της στο κομμάτι των “business”, και για την αδιαφορία της για την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, κάτι που την καθιστά προνομιακό συνομιλητή των διεφθαρμένων ισλαμιστικών και σοσιαλιστικών καθεστώτων, που δεν έχουν καμία όρεξη να ακούνε την μουρμούρα των ΗΠΑ ή της ΕΕ.

Η Κίνα, και γενικότερα οι χώρες με σοσιαλιστικά και ισλαμιστικά καθεστώτα, μπορούν να συνεργάζονται με όποια χώρα θέλουν, και να μην υπάρχει καμία διαμαρτυρία στο εσωτερικό τους, αφού η διαμαρτυρία δεν είναι αποδεκτή ως κοινωνική συμπεριφορά. Όταν αντιθέτως οι ΗΠΑ, ή οι χώρες της Ευρώπης, συνεργάζονται με κάποια χώρα που καταπατά τα ανθρώπινα δικαιώματα, επειδή μπορεί να έχουν μεγάλη ανάγκη τις πρώτες ύλες της, πχ Σαουδική Αραβία, οι χώρες με σοσιαλιστικά και ισλαμιστικά καθεστώτα ενεργοποιούν τους πράκτορες τους σε αυτές τις χώρες προκειμένου να ξεσηκώνουν τον κόσμο, φυσικά με το αζημίωτο.

Δεν είναι όμως αυτό το θέμα της ανάρτησης. Το θέμα είναι ότι η Κίνα τα βρήκε προς το παρόν με την Ταϊλάνδη, και συμφώνησαν στην κατασκευή ενός σιδηροδρόμου που θα συνδέσει τις δύο χώρες μέσω του Λάος, αξίας 10 δις δολαρίων. Βλέπε παρακάτω άρθρο από  το World Politics Review “China’s Grand Plans in Southeast Asia on Track with Thai Rail Deal”, Ιανουάριος 2016.


 To άρθρο γράφει ότι στα πλαίσια των Νέων Δρόμων του Μεταξιού η Κίνα φιλοδοξεί να κατασκευάσει μία σιδηροδρομική γραμμή που θα φτάσει μέχρι την Μαλαισία και την Σιγκαπούρη. Να προσθέσω εγώ ότι η Κίνα, εκτός από τις τεράστιες αμυντικές δαπάνες που καταβάλλει για να συναγωνιστεί τις ΗΠΑ, επενδύει εκατοντάδες δισεκατομμύρια σε έργα υποδομών, στην Ασία, στην Αφρική, στην Ευρώπη, στην Λατινική Αμερική, με σκοπό να δημιουργήσει ένα εμπορικό δίκτυο αλλά και να αυξήσει την επιρροή της. Αυτός είναι ο λόγος που το Κινεζικό δημόσιο είναι και αυτό τόσο πολύ χρεωμένο, ενώ η Κίνα σαν χώρα έχει πλεόνασμα στις συναλλαγές της με τον υπόλοιπο κόσμο, και θα μπορούσε να έχει πολύ νοικοκυρεμένα οικονομικά.

Η Κίνα έχει ακολουθήσει πολύ επιθετική νομισματική πολιτική, και πολλοί επενδυτές πιστεύουν ότι αργά ή γρήγορα η παραφουσκωμένη Κινεζική οικονομία θα σκάσει και θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι ΗΠΑ το 2008. Βλέπε “Οι Χώρες με τα Μεγαλύτερα Εμπορικά Ελλείμματα και Πλεονάσματα και οι Θεωρίες Συνωμοσίας”.

Ενδεικτικά να αναφέρω το τελευταίο από τα πολλά κραχ του Κινεζικού χρηματιστηρίου τον Ιανουάριο του 2016. Βλέπε το άρθρο του Economist. “China’s stockmarket crashes—again”, Ιανουάριος 2015.

Άρθρα

“Thai junta dissolves senate as army tightens grip”, Μάιος 2015

“US-Thailand Relations on a Razor’s Edge”, August 2015

China’s Grand Plans in Southeast Asia on Track with Thai Rail Deal”, Ιανουάριος 2016

China’s stockmarket crashes—again”, January 2015
http://www.economist.com/news/business-and-finance/21685146-chinas-stocks-and-currency-start-2016-big-tumbles-chinas-stockmarket

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου