Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2014

Ποιοι Έλληνες Εφοπλιστές Συνεργάζοναι Με το Κατάρ

 Πριν πω για τους Έλληνες εφοπλιστές πρέπει να κάνω μία εισαγωγή για το Κατάρ. Το Κατάρ είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου, liquefied natural gas (LNG). Λόγω της γεωγραφικής του θέσης, το Κατάρ δεν μπορεί να πουλάει φυσικό αέριο μέσω αγωγών. Έχει λοιπόν αναπτύξει τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις υγροποίησης φυσικού αερίου στον κόσμο.


Θα διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο του Bloomberg, ότι οι ΗΠΑ έχοντας καταφέρει να αντλούν φυσικό αέριο από σχιστόλιθο, φιλοδοξούν να γίνουν ο 3ος μεγαλύτερος εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου μετά το Κατάρ και την Αυστραλία. Να προσθέσω ότι μιλάω για υγροποιημένο φυσικό αέριο που μεταφέρεται με πλοία, και όχι γενικά για φυσικό αέριο, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και αυτό που μεταφέρεται με αγωγούς.


Ο μεγαλύτερος εξαγωγέας φυσικού αερίου, αν συμπεριλάβουμε και το υγροποιημένο φυσικό αέριο, αλλά και αυτό που μεταφέρεται μέσω αγωγών, είναι η Ρωσία, όπως μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα της CIA.



Να προσθέσω επίσης ότι οι χώρες με τα μεγαλύτερα κοιτάσματα δεν είναι απαραίτητα και οι μεγαλύτεροι εξαγωγείς. Το Ιράν για παράδειγμα που είναι μέσα στις πλουσιότερες χώρες στον κόσμο σε κοιτάσματα φυσικού αερίου, δεν είναι μέσα στην λίστα των μεγαλύτερων εξαγωγέων. Αυτό συμβαίνει λόγω του οικονομικού αποκλεισμού του Ιράν από την Δύση, αλλά και λόγω έλλειψης των κεφαλαίων που απαιτούνται για να κατασκευαστούν οι σύγχρονες εγκαταστάσεις που απαιτούνται για την υγροποίηση του φυσικού αερίου.

Το μεγαλύτερο κοίτασμα φυσικού αερίου στον κόσμο, το κοίτασμα South Pars-North Dome, βρίσκεται στην θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στο Κατάρ και στο Ιράν. Αυτό το κοίτασμα είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνο για την αντιπαλότητα ανάμεσα στις δύο χώρες, και είναι και μία από τις βασικές αιτίες των πολέμων στο Ιράκ και στην Συρία. Το κοίτασμα είναι η κόκκινη κηλίδα ανάμεσα στο Κατάρ και στο Ιράν.



Να παραθέσω και τον πίνακα της Wikipedia, με τις χώρες που είναι οι πλουσιότερες σε κοιτάσματα φυσικού αερίου, και ΟΧΙ σε εξαγωγές.



Για την μέτρηση των κοιτασμάτων κάποιοι χρησιμοποιούν κυβικά μέτρα m3, και κάποιοι κυβικά πόδια f3. Αυτό δημιουργεί σύγχυση, γιατί ένα κυβικό μέτρο αντιστοιχεί σε 35 κυβικά πόδια, και άρα όταν μιλάμε για κοιτάσματα σε κυβικά πόδια θα πρέπει να τα διαιρούμε με το 35 για να  τα συγκρίνουμε με τον παραπάνω πίνακα.

Ήθελα λοιπόν μέχρι εδώ να δείξω τον πλούτο των Καταριανών κοιτασμάτων φυσικού αερίου, αλλά και την δύναμη αυτής της μικρής χώρας των 2 εκ κατοίκων. Σκεφτείτε ότι η Ρωσία έχει έναν πληθυσμό 140 εκ κατοίκων περίπου, ενώ το Κατάρ δεν έχει ούτε 2 εκ κατοίκους, ενώ η Ρωσία που είναι η πλουσιότερη χώρα σε αποθέματα φυσικού αερίου στον κόσμο, έχει μόλις το διπλάσιο των Καταριανών αποθεμάτων.

 Αυτός ο φυσικός πλούτος είναι τεράστια δύναμη, και καθιστά το Κατάρ την χώρα με το μεγαλύτερο κατά κεφαλήν εισόδημα στον κόσμο, και της αφήνει άφθονο ρευστό για να ενοικιάζει ξένα πιστόλια. Ενώ δηλαδή το Κατάρ δεν έχει κάποιον μεγάλο στρατό, έχει άφθονο χρήμα να ενοικιάζει πιστόλια πχ Τζιχαντιστές, αλλά ακόμη και τους ίδιους τους Αμερικανούς.

Πάω στο θέμα τώρα. Όλο λοιπόν αυτό το υγροποιημένο φυσικό αέριο του Κατάρ μεταφέρεται με πλοία. Η Ελλάδα όπως όλοι ξέρουμε είναι μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές δυνάμεις στον κόσμο, ίσως και η μεγαλύτερη. Άρα χωρίς καν να το ψάξουμε, καταλαβαίνουμε όλοι ότι οι Έλληνες εφοπλιστές θα πρωταγωνιστούν στην μεταφορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου του Κατάρ. Με μερικά όμως γκουγκλαρίσματα μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε.

Να προσθέσω ότι για την μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου απαιτούνται ειδικά πλοία, LNG carriers. Η μεταφορά δεν μπορεί να γίνει με τα συμβατικά τανκερς. Στο παρακάτω άρθρο, στις τρεις πρώτες παραγράφους, μπορείτε να διαβάσετε ότι τον Μάιο του 2014, τα πλοία που είχαν την δυνατότητα να μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο ανέρχονταν παγκοσμίως σε 400. Τα 36 από αυτά ανήκαν σε Έλληνες εφοπλιστές, και άρα οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 9% περίπου του παγκόσμιου στόλου LNG carriers, και ότι το ποσοστό αυτό θα ανέλθει στο 14%, με τα 34 νέα πλοία που έχουν παραγγείλει οι Έλληνες εφοπλιστές.


Στο παρακάτω άρθρο μπορείτε να διαβάσετε τους 10 μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές.


Μπορείτε να τους διαβάσετε και εδώ, αλλά και σε πολλά άλλα sites.


Οι μεγαλύτεροι λοιπόν Έλληνες εφοπλιστές είναι οι εξής (αναφέρω τους 5):

Πρώτος Γιάννης Αγγελικούσης με 94 πλοία χωρητικότητας 18 τόννων, με τις Maran Tankers και Maran Gas
 
Δεύτερος Γιώργος Οικονόμου με 104 πλοία χωρητικότητας 12 τόννων με τις Cardiff και Dryships

Τρίτος Γιώργος Προκοπίου με 91 πλοία χωρητικότητας 12 τόννων, με την Dynacom και την Dynagas

Τέταρτη Αγγελική Φράγκου με 104 πλοία χωρητικότητας 10 τόνων, με την Navios

Πέμπτος Πήτερ Λιβανός με 68 πλοία 10 τόνων και τις εταιρείες Euronar και τις εταιρείες Gaslg LNG

Αυτοί οι 5 λοιπόν είναι οι μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές. Στο παρακάτω link θα διαβάσετε για την εταιρεία που έχει ο Γιάννης Αγγελικούσης με την Καταριανή εταιρεία μεταφοράς φυσικού αερίου Nakilat. Η κοινή τους εταιρεία όπως θα διαβάσετε στο άρθρο, έχει μακροχρόνιες συμβάσεις μεταφοράς Καταριανού φυσικού αερίου.


Στο παρακάτω άρθρο, στην 6η παράγραφο, θα διαβάσετε για τα 18 πλοία του Πέτρου Λιβανού που μεταφέρουν υγροποιημένο Καταριανό φυσικό αέριο στην Ιαπωνία, και πόσο μεγάλο χτύπημα ήταν για την εταιρεία του το πυρηνικό ατύχημα που είχε συμβεί στην Ιαπωνία.


Στο παρακάτω άρθρο, στις δύο πρώτες γραμμές, θα διαβάσετε για την διάρκεια 13 χρόνων σύμβαση ανάμεσα στην Dynagas του Γιώργου Προκοπίου με τον Ρωσικό γίγαντα Gazprom.


Για τον Γιώργο Οικονόμου και την εταιρεία μεταφοράς φυσικού αερίου TMS Cardiff Gas δεν βρήκα στο ίντερνετ κάποιες μακροχρόνιες συμβάσεις ή συνεργασίες με το Κατάρ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν. Το Κατάρ είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου και άρα ο νούμερο ένα υποψήφιος πελάτης για όσους έχουν LNG carriers. Και η δουλειά της TMS Cardiff Gas είναι η μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, άρα ή Κατάρ ή Ρωσία.  Η Αγγελική Φράγκου νομίζω ότι δεν έχει LNG carriers.

Αυτά τα λίγα μπόρεσα να βρω στο ίντερνετ για τους 5 μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές. Στο παρακάτω link θα δείτε για την πιθανή συνεργασία του Ομίλου Κοπελούζου με το Κατάρ για κατασκευή LNG terminal.


Ο Κοπελούζος είναι συνιδιοκτήτης της Προμηθέας Gas, με την Gazprom να έχει το υπόλοιπο 50% όπως έλεγα εδώ.


Επίσης η Qatar Petroleum είναι συνέταιρος της ενεργειακής εταιρείας ΓΕΚ Τέρνα του Ομίλου Γ. Περιστέρη όπως μπορείτε να δείτε εδώ


Επίσης στο παρακάτω link, θα διαβάσετε ότι οι όμιλοι Βαρδινογιάννη και Μυτιληναίου έχουν από κοινού την εταιρεία M&M ΑΕ, της οποίας σκοπός είναι η πώληση φυσικού αερίου. Η εταιρεία θα αγοράζει λογικά φυσικό αέριο από την Ρωσία και το Κατάρ.


 Στο παρακάτω link θα διαβάσετε ότι το Κατάρ θα έσωζε τον Λάτση και τον Κωστόπουλο, και δεν θα έχαναν την Eurobank και την Alpha, συμμετέχοντας με 2.5 δις ευρώ. Η περίφημη συμφωνία Alpha Eurobank που τελικά δεν προχώρησε. Το Κατάρ είχε ήδη το 5% της Alpha Bank. Νομίζω ότι με τους Καταριανούς τελικά ο Λάτσης πήρε το Ελληνικό.


Αυτά τα λίγα είναι που ξέρω για το Κατάρ και τους Έλληνες εφοπλιστές, αλλά σίγουρα υπάρχουν πολύ περισσότερα από αυτά που μπορώ να βρω εγώ στο Google. Στο ‘Σύστημα Γκόγκλ’ που λέει και ο Πάγκαλος για το Google.

Να προσθέσω ότι στην κρίση της Γάζας τον Ιούλιο του 2014 οι Σαουδάραβες, οι Αιγύπτιοι, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ, και η Ιορδανία είχαν πάρει το μέρος των Ισραηλινών (βλέπε παρακάτω links), και μόνο η Τουρκία και το Κατάρ είχαν πάρει το μέρος της Χαμάς. Η Ελληνική αριστερά όμως και οι δημοσιογράφοι των Ελλήνων εφοπλιστών πήραν το μέρος της Χαμάς, αγνοώντας τις υπόλοιπες Αραβικές δυνάμεις, δείχνοντας μας ποια είναι η μεγάλη επιρροή σήμερα, ενώ νομίζω παλιότερα ήταν η Σαουδική Αραβία που συμμετείχε και στην Μότορ Όιλ του Ομίλου Βαρδινογιάννη με 50%.



Κάπως έτσι λοιπόν δουλεύει το σύστημα. Το Κατάρ δίνει το φυσικό του αέριο στους Έλληνες εφοπλιστές, οι Έλληνες εφοπλιστές το πουλάνε και φέρνουν χρήματα στο Κατάρ βγάζοντας και αυτοί κέρδος, το Κατάρ δίνει χρήματα στην Χαμάς για να πετάει ρουκέτες στο Ισραήλ που πάει να πουλήσει φυσικό αέριο και να τους σπάσει την αγορά (βλέπε εδώ http://tinyurl.com/le9hkoh ), οι Ισραηλινοί κάνουνε ντου στην Γάζα, και βγαίνει ο Τσίπρας με την Παλαιστινιακή μαντήλα.


Για τους παράγοντες που κάνουν τόσο δυνατή την σχέση των Ελλήνων Κομμουνιστών και των Ελλήνων εφοπλιστών έλεγα εδώ. Όταν όμως βγαίνει όλη η Ελληνική Αριστερά και φωνάζει γιατί δεν βάζουμε φόρους στους εφοπλιστές, που δεν μπορούμε να βάλουμε γιατί θα αλλάξουν σημαία στα καράβια τους, που να πάει το μυαλό του κόσμου σε αυτό που συμβαίνει?


Και όπως έχω ξαναπεί δεν είναι απαραίτητο να συμβαδίζει το εθνικό με το εφοπλιστικό συμφέρον όπως


 έλεγα εδώ.


That’s all folks








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου